tisdag 4 december 2012

Oj oj julkalendern!

Jag är så glad att jag kan se Julkalendern även om jag bor i ett annat land och i en annan tidszon. Jag är så tacksam för svt-play och att julkalendern är ett svenskproducerat program. Program som är i samproduktion med andra länder eller är inköpta av SVT kan jag inte se på grund av upphovsrättskyddet och att det i slutändan ska vara människor som tjänar pengar på sina produktioner och då kan ju inte SVT sprida det gratis över Internet.

Bild lånad från SVT

Mysteriet på Greveholm - Grevens återkomst.
Ja, jag var nog mer beredd på en lite lugnare start, men så spännande det blev redan i andra avsnittet, nästan kusligt. Får se hur det artar sig och hur de knyter ihop säcken. Hoppas bara att de får med lite julstök och julmys så det inte drar iväg och blir en deckare bara.

Jag bestämde mig för att se den på tider som passar mig här och eftersom jag har övertalat mannen att se den så får jag vänta tills han kommer hem så vi kan se den tillsammans. Hur mysigt som helst, även om varje avsnitt bara varar i några minuter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar