måndag 17 december 2012

Besök

Först ut var ett lite oväntat besök. Ärligt talat förstod jag inte riktigt vad det var. Men allt eftersom ljudet stegrade sig förstod jag vad det handlade om och flög ut på gården. Brandlarmet var inte att leka med. Jag var tvungen att hålla för öronen hela tiden så att de inte skulle sprängas. Därav fick jag bara på mig flip-floptofflor innan jag pös ut. Ingen jacka fick jag med heller. Tur att det är flera plusgrader här så jag led inte nämnvärt. Straxt kom två brandbilar körandes. Den ena var så fint julsmyckad med en krans.


Några brandmän sprang in i byggnaden och var där i några minuter innan de kom lunkande ut igen. Ett par av männen high-fiveade några barn på vägen ut. Alla var glada att allt stod rätt till och fick komma in igen.

Så till det andra besöket! I morgon kommer min lillasyster och hennes sambo hit. Jippi! Ska bli så kul att få besök. Ser fram emot ett par spännande veckor tillsammans och en första jul här i SF.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar