onsdag 28 december 2011

Gammal vän?

Det är föga förvånande att tågen har stått still. Det är ju trots allt vinter nu och tåg det gäller. Nu var det ju otroligt blåsigt så det var ju inte så konstigt att tåg blev inställda, en orsak man inte kan göra något åt.

Annat har det varit med dåligt underhåll av spår, lok och vagnar tidigare om åren. Jag har som många andra blivit drabbad, men det har löst sig och idag blev stora reasardagen för vår del, två dagar för sent. Tur att jag har en ny leksak jag kan underhålla mig med :) Har gått bra hittills med resandet, men än så länge har vi bara åkt buss och då har vi till och med haft eluttag vid sätena, så praktiskt!

 Det verkar som att det är krångel med de flesta tågbolag. SJ har som bekant många problem, men även västtrafik har en hel del problem. Tacka vettja Tåg i Bergslagen. De har såvitt jag vet alltid kommit i tid såvida det inte varit ett försenat sj-tåg de väntat på. Ofta har TiB stått inne på perrongen långt före avgångstid. De tar med marginaler i tabellerna om nu nåt skulle krångla, men oftast kör de in förlorad tid.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar