lördag 10 december 2011

Input i källaren

Rensade i källaren idag, har en hel del grejer så jag hann inte med allt. Var på jakt efter lite material till nya projekt som jag funderar på. Gillar att använda det jag har, särskilt eftersom jag har svårt att slänga eller ge bord dem med tanke på de speciella banden vi har, jag och sakerna :) Skärpte mig lite och slängde lite i alla fall (källsorterat), men det mesta som sorterades bort ska skänkas! Känns mycket bättre att någon annan kan få glädjas åt saker som jag inte riktigt har plats för och nytta av just nu. Kan ju alltid kolla in loppisar senare i livet om jag söker något liknande.

Vad det här kan bli då?

Känns bra och rensa, men för att peppa mig lite extra kör jag någon favvolåt på repeat, exempelvis Sticks & Stones av Jónsi. Jag har inget emot att spela en låt om och om igen, gör den mig glad så får den gärna göra det flera gånger i rad. En annan låt som jag blir peppad av är Ju Mer Dom Spottar av Kapten Röd. Blir så danssugen när jag hör den och texten är peppande. Och blir jag danssugen kan jag bli mer pepp på att städa och rensa.

En annan låt som får det att riktigt spritta i kroppen är Danza Kuduro av Lucenzo featuring Don Omar. Samtidigt som jag studsar runt är det väldigt svårt att utföra några sysslor samtidigt. Ska jag baka funkar det om jag ska vispa något hårt med armkraft men ska jag röra ihop en smet i takt till musiken kan det skvätta både hit och dit. Det är ganska svårt att göra något pillrigt som kräver tålamod till låten, men då väljer jag en annan låt istället.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar