fredag 16 december 2011

Födelsedag någon?




Kom ihåg också de som fyller år i december månad. Det kan vara lätt att glömma födelsedagar i juletid, men desto mer anledning att komma ihåg dem. Man har ju faktiskt inte valt sin födelsedag även om de finns de som uppskattar att fylla i juletid. Brukar man uppvakta sin nära och kära vid födelsedagar så ska man göra det även om de fyller nära jul. Presenter är lika lättfixade som julklappar, hur lätt nu det är, och butikerna har en massa erbjudanden och presentförslag i juletid om man inte är den som tillverkar egna. Se bara till att ha lite vanligt omslagspapper hemma som passar födelsedagar eller vänd ut och in på ett julpapper. Låt födelsedagspaketet sticka ut från alla julklappsinslagningar. Att lägga ner lite extra tid och omsorg på födelsedagspresenten och inslagningen syns och upplevs oftast bara positivt av födelsedagsbarnet.

Jag passade på att göra några gratulationskort efter att jag var klar med julkorten, praktiskt när man har grejerna framme. Basen är ljusblått tjockare papper som jag skurit ut och vikt och på framsidan har jag klistrat på en bit från ett scrapbokpapper. Texten är stämplat och figurerna har jag ritat. Visar också några bilder på inslagna julklappar, med tips om att man kan slå in ett paket utan att använda tejp.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar