torsdag 22 december 2011

Ljudbok till resan

Vad bra det är med alla ljudböcker som har kommit de senaste åren. Det är så lätt nu att ta till sig en bok och få lite underhållning samtidigt som man gör något annat.  Det är så skönt att lyssna på en ljudbok när man ska ut på en längre resa, som många ska nu till helgen och slippa sitta och hålla en bok i en obekväm ställning eller må illa för att man vill läsa samtidigt som man åker. Det finns många ljudböcker som man kan låna på biblioteket.


Hittade en för ett tag sedan på second hand-butiken Hjärta till hjärta. Vren - de glömda rummen av Lotta Olivercrona, en mycket intressant fantasy som utspelar sig i framtiden och inte i medeltiden som annars är kutym för genren. Annars kan jag varmt rekommendera Shanataram som jag läste för några år sedan, vet ej hur den är som talbok men innehållet är fruktansvärt bra, den har allt.


Vill man ha lite svensk underhållning i kortform så rekomenderas Tage Danielssons Mytologi - Ny svensk gudalära, som Gösta Ekman läst in. Svensk intelligent humor från 70-talet.

Bilder lånade från Google, hittade ingen bra bild på ljudboken.

Vårt grannlandet Finland har Hoppsan jag är död av Arto Paasilinna och uppläsare Frej Lindqvist att stoltsera med. Det är sjukt rolig och eftertänksam. Eller vad sägs om "Min död kom som en fullständig överraskning för mig." som inledning på boken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar