fredag 9 december 2011

Jättepepparkakshuset



Idag var jag ute och gick lite i staden där jag jobbade för dagen. Och det slog mig vad fint det är med all vinterbelysning. Det muntrar verkligen upp mig som kan bli lite smådepp när det bara är kolsvart ute. Känns som det är mörkt dygnet runt fast jag vet om att det inte är så där jag bor eller jobbar. Har man händer och ögon upptagna inomhus ett par timmar på dagen missar man den ljusglimt man skulle kunna få, om vädret är på humör vill säga. Den lilla snön eller vitare isfläckar som fanns på morgonen har töat bort och bidragit till att det känns än mer mörkt och dystert. Jag hade just spatserat på en mörklagd gata när jag kom fram till en korsning där detta upplysta hus tornade upp sig. Såg ut som ett jättepepparkakshus och jag passade på att drömma mig bort ett tag.



När jag senare traskade över strömmen som rinner genom staden fanns dessa bropelare upplysta. Blir en snygg effekt när den grova järnkonstruktionen lyses upp med terrakottafärgade lampor.



Det glöder ;)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar