torsdag 8 december 2011

Med doft av hyacint


Mina hyacinter har börjat slå ut och sprider nu sin doft. Jag måste nog erkänna att det är min favorit bland julblommorna. Jag bara älskar doften. Likaså älskar jag doften av kaffepulver och kan gå och stoppa näsan i kaffeburken och sniffa istället för att dricka en kopp. Kaffe sägs neutralisera starka dofter och ska man provsniffa parfym ska man lukta på kaffebönor mellan varven för att näsan inte kan urskilja mer än tre parfyrmer åt gången. Så om jag då går runt och luktar på mina hyacinter legitimerar det väl mig att stoppa näsan i kaffeburken mellan varven, vilket också gör att jag kan fortsätta lukta på blommorna. Så är cirkeln sluten och jag kan gå runt och lukta på mina favoriter hur mycket som helst. Eureka!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar