söndag 15 januari 2012

Over and out




Har tentapluggat ett tag nu och igår var stora tentaredagen. Jag tentade mellan 8.00-13.00 igår lördag. Rätt mör efter den prestationen. En del har flera tentor som kan ligga dagarna efter varandra. En person jag pratade med innan tentan igår skulle ha två samma dag, en mellan 8-13 och nästa mellan 14-19! Det är en bedrift att bara orka med den maxade prestationen som krävs, en annan bedrift är att plugga så omfattande kurser parallellt och hålla isär dem vid tentatillfället.

Att leva i ovisshet innan tentaresultatet kommer kan vara sjukt jobbigt. Nog för att man pluggat som en tok innan, men sen får man inte veta hur det gick förrän ett par veckor efteråt. Det blir en sån antiklimax att jag kan gå ner i nån konstig känsla och förneka mitt presterande, vilket inte ens avhjälps när jag väl får resultatet.

Denna gång har jag tur och kan kolla resultatet på internet direkt efteråt, helt enligt regelboken. Och jag tror jag lyckades!! Jag och mina pluggarkompisar firade att tentapluggandet var över och det förhoppningsvis positiva resultatet (för de som vågade kolla) med att gå ut och äta på den lokala studentpuben. Örhängena är köpta på myrornas för 15 kr och stövlarna reades ut för ett par år sedan för en ynka femtilapp. Med sköna strumpbyxor och en lika skön klänning så är humöret på topp.

Nu följer en veckas ledighet innan nästa termin börjar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar