söndag 29 januari 2012

Finfin Söndag


 Hade sånt härligt besök idag. Vi dukade fint och åt trerätters och hade det så mysigt.


Till förrätt serverades Chevré chaud. Chevré på rostat lantbröd, värmd i ugn, med ringlad honung och rostade hasselnötter på toppen, serverad på en bädd av blandsallad och päron. Så gott!
Matservisen är Mårbacka från Rörstrand.



Alltför ofta glömmer jag att fota huvudrätten eftersom jag blir helt uppslukad av stämningen, den goda maten och sällskapet. Men desserten kom jag i alla fall ihåg att fota. Gudomligt god kladdkaka med daimgrädde och rödvinbärskompott. Kaffeservisen är grön Flox från Gefle.



Plockade röda vinbär på kvist i somras som jag styckfryste och kunde nu plocka fram för att använda som dekoration.



Fick användning av min nya underbara klänning.


Klänningen har många och fina detaljer. Jag blir glad bara av att se den och jätteglad när jag bär den på mig.



En slända fick pryda mitt hår. Jag tycker det är så roligt att klä upp mig och matcha kläder med accessoarer. 

En mycket lyckad dag att minnas och njuta av.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar