måndag 23 januari 2012

Hemma igen




Detta mötte mig när jag kom hem igår. Så smarrigt. Kladdkaka i portionsformar med med bitar av vit choklad inuti och en kula mangosorbet ovanpå, vilken underbar kombination!

Det blev en lång resdag igår, hela dagen gick åt. Är ordentligt förkyld också så det kändes inte så bekvämt att resa så långt. Blev som tur var inte febrig. Tycker verkligen det är obehagligt att resa när jag är sjuk. Blir så orkeslös att jag inte orkar bära tung packning, hålla rätt på tider eller springa till avgångar.

Var med om det när vi var i Ecuador. Sjuk som jag blev en dag skumpandes på bussar hade vi hela dagen framför oss med övermänskligt snabba byten mellan bussarna. Man skulle hoppa av lite i farten och få med ALLA väskorna i språnget. Det var lite tajt i vanliga fall och är man då helt orkeslös och utmattad av sjukdom så kändes det övermänskligt.

Förutom den dagen var hela vistelsen i detta underbara land så häftig! Ett litet land med stora variationer. Vulkaner, höga berg, dalgångar, djungel, vattenfall, långa sandstränder med varma havsvågor och allt i flora och fauna som hör till.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar