tisdag 3 januari 2012

Ny energi




När vardagen är igång igen efter ledigheten känns det bra att stärka sig med frukt och grönt, eller vad sägs om mango, avokado och clementiner? Bladdpersiljan och broccolin blir det soppa av. 

Att kontrasterna i vädret är stora i vårt avlånga land märkte jag efter hemkonsten från en halvmeter snö och minusgrader. Väl hemma möttes jag av bar mark, lätt regn, sol och en vårkänsla som fick mig att hänga in termobrallorna i garderoben och inspirerade mig till att skaffa tulpaner. Tulpaner är en vårblomma för mig och jag blir glad var gång jag ser en bukett på bordet och kan känna dess doft.

Snön är borta och mörkret är tillbaka, för det blir svart när inte snön längre reflekterar det lilla ljus som för tillfället sipprar ner till marken om kvällen. Tiden med tända stearinljus är inte förbi, låt dig inspireras och mys!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar