tisdag 15 januari 2013

Tidig morgon i ateljén

Vaknade tidigt i morse. Drömde en bra dröm och sedan kom jag på bra saker som jag ville skriva ner så då satte jag mig i soffan insvept i en filt och skrev. Det var långt innan solen gick upp. Sedan packade jag ihop lite saker och åkte iväg till ateljén.


Väl i ateljén kunde jag efter en stund skåda dagen ljus som höjde sig över staden.


Höll på att pyssla där i två timmar innan jag insåg att jag var stelfrusen. Hade på mig både mössa och halsduk, men att pyssla mestadels stillasittande gör mig inte varm. Det är lite dragigt i lokalen också. Kan ha att göra med att det finns vissa öppningar ut till den friska luften som denna morgon var väldigt kall och rå. Inomhus- och utomhustemperatur var således lika kalla. Pillade fram mobilen ur fickan för att leta upp närmaste café som hade morgonöppet så att jag kunde gå dit och dricka något varmt och förhoppningsvis värma mig lite. Det hjälpte lite för stunden, men så fort jag gick ut från caféet igen försvann värmen från kroppen. Var frusen sen resten av dagen så nu stundar en varm dusch. Nästa gång blir det till att byllsa på mig ordentligt med både underställ och flera lager kläder redan från början, som om jag skulle till värsta vinterfjället. Bättre att ha på sig för mycket så att jag kan ta av ett lager i taget när det blir för varmt.

Har dessutom kollat upp och suktat efter diverse element och varmluftsfläktar. Ska skaffa en, det är helt klart! (Kanske till och med två.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar