torsdag 17 januari 2013

Massagekroken


Köpte denna jättebra grej idag. Kan inte förstå att jag inte redan ägde en. Ibland när musklerna är stela och fulla av knutar försöker jag massera dem själv. Men oftast är det musklerna mellan skulderbladen och i nacken som trilskas och jag försöker massera först med ena handen på den andra armens axel och sedan byta. Det går sådär för det är svårt att låta bli att spänna sig i den andra axeln när jag ska ta i och knåda hårt. Dessutom har jag av någon mystisk anledning väldigt svårt att få ett bra grepp och knåda mellan skuldrorna! 

Så nu till saken (!) denna grej är himmelsk! Den är min förlängda arm. Jag slipper spänna mig för här använder jag hävstångsprincipen och får extra tryck med mindre ansträngning. Den kan med den lilla piggen riktigt borra sig djupt in i muskeln. Superduperbra när axlarna korvat ihop sig och vill explodera ut i rymden. Jag har sedan inköpet bekantat mig med den i flera timmar nu. Hårt och länge ska de tass de förb* knutorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar