måndag 28 januari 2013

Glammig veckostart


Har målat naglarna lila inför min födelsedag som infinner sig nu i veckan. Nagelacket fick jag i julklapp av lillasyster och det känns väldigt rätt. Förutom att måla naglarna har jag bokat in en massagetid. Vad ska man annars ägna födelsedagen åt än till sig själv? Massagen fick jag i julklapp av en som vet att jag behöver. Och även om jag skulle behöva hundra massager över året skjuter jag upp tiden och tänker att alltid kommer det ett ännu bättre tillfälle då jag verkligen, verkligen behöver massagen och så rinner tiden iväg. Detta har hänt förr så nu tänkte jag baske mig få ändan ur och få en massagetid på en dag där jag bara ska njuta och inte rusa runt och stressa med en tid inbokad. Än så länge är massagetiden det enda jag har inbokat på dagen och det passar mig perfekt. Jag kommer ta det lite som det kommer. Ingen stress och ingen press, bara vara i nuet. Låter bra nu, men vi får se hur det artar sig.

En kan ju tro att jag inte gör annat än målar naglarna och bokar massagetid. Men det är det som är roligt att dela med sig av. Att jag även har städat och tvättat fem maskiner tvätt är inte riktigt lika roligt så vi håller oss till den mer glammiga världen idag :)

Som nagelacksbas använder jag One stop base av Loréal
Färg är Depend Nr. 115
Topplacket är Top of the line av Loréal

Jag målar oftast naglarna på kvällen med god torktid mellan varje lager (ett tv-program eller en film hjälper vid väntetiden). Detta för att naglarna ska få härda ordentligt över natten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar