onsdag 30 januari 2013

Morgonkvisten


Dagen kickades igång med sång och en supersmarrig jordgubbstårta mannen slängt ihop i arla morgonstund.


Godmorgon!
Lite äldre och lite visare så här på morgonkvisten.


Flaggan var på plats på silverbrickan.


Kaffekoppen med guldkant och chokladbiskvierna jag bakade igår likaså.


Bild från gårdagens biskvibakning. Fullt fokus.


Därtill hade han undangömt diverse paket och blommor.

En bedrift kan jag säga för jag har varit hemma samtidigt som han varit den senaste tiden. Till det har vi typ noll förvaringsutrymmen och jag går dagligen i alla skåp. Inte för att rota efter paket vilket man skulle kunna tro :) utan mer för att alla vardagsprylar vi använder stuvas där. Jag fattar inte hur han gör det. Jag vet att han är extremt bra på att stuva och packa, men hallå en blombukett kan ju inte vikas ihop till ingenting och sedan fällas ut igen som om den var hur frisk som helst! Jag är imponerad! Ja, men vad fick jag då...


Ta-da!
En alldeles egen myspysfodralkrypinskalsvärmare.

Nu kan jag luffa runt och bli varm bäst jag vill. Att det dessutom är får på den som jag kan räkna mig till söms med kanske hjälper mig att somna de gånger då det är svårt. Den är hur skön som helst och är gjord i fleece så den värmer bra. Denna är designad här i staterna och är inte en onepiece från Norge. Således har den säkerligen en liten annan uppkomsthistoria än onepiecen. Kan tänka mig att denna här kom till av att husen är så OTROLIGT dåligt isolerade här så det enda människorna kunde göra mot kylan var att pälsa på sig (eftersom de inte isolerar). Onepicen i Norge kom till av en fyllegrej, eller bakisgrej rättare sagt. Inte helt tokigt att få en idé och starta ett företag på den sega bakisdagen.

Jag har nu bytt om till klänning, haft skype-samtal i några timmar och ska snart dra iväg på massage.
Senare ikväll väntar restaurangbesök med härliga vänner när de har kommit hem från jobben!

2 kommentarer:

  1. GRATTIS Grattis, Din dag verkar ha börjat Toppen!!! Och vilken fin present du fick av mannen!!!=) Du får njuta av din alldeles egen dag!! PUSSARÅKRAMAR // Nasse

    SvaraRadera
  2. TACK så mycket!! Dagen blev helt fantastisk! Pussåkram till dig Nasse

    SvaraRadera