fredag 25 januari 2013

Piffig torsdag


Igår satt jag och arbetade på ett fik. Det blev lite skisser och planering. Tycker att det är så mysigt att sitta på ett café och arbeta. Hur det ser ut spelar stor roll, men atmosfären och ljudnivån har mer betydelse. Om det är för stojigt, som jag har märkt på en del ställen, så hör jag inte vad jag själv tänker. Lite lagom sorl är bäst.


Hade äntligen fått upp mitt långa hår i en frisyr som egentligen är lättare att fixa om inte håret är riktigt så långt. Nya ryggan var med också. Köpte den i julas, men hade sedan i somras sökt med ljus och lykta genom hela stan efter en passande ryggsäck. Den skulle vara lagom lätt, justerbar i axelremmarna, rymma diverse prylar jag vill få med mig, en jacka eftersom vädret kan slå om fort och sist men inte minst skulle den göra mig glad var gång jag såg den. Den har allt och är toppen! När den var sprojlans ny så hade den dock två skinnimitationsflärpar i plast man skulle dra i till dragkedjan. Förutom att de var fula som stryk och inte passade in alls så skulle de tunna plastbitarna inte hålla för fem öre. Så jag rotade fram en tygremsa i ett passande och väldigt starkt tyg jag visste att jag hade liggande och knöt fast dem. Passar oerhört bra både i färg, stil och hållbarhet.


Mycket nöjd!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar