måndag 1 oktober 2012

Svetten lackar


Oktober har precis börjat, löven har börjat falla, men palmerna står ståtliga och gröna. Det är alldeles klart på himlen. Solen strålar och det är vindstilla. Det är STEKHETT. Jag skojar inte, känns som om jag ska bränna mig så fort solens strålar når mig. Det var likadant igår. Soligt redan från arla morgon.


Mitt förslag var att ta söndagsfrukosten på balkongen. Redan när vi började plocka ut grejerna ångrade jag mig lite men tänkte att jag får väl i alla fall stå ut ett tag när vi ändå vill kunna sitta på balkongen när solen skiner. I vanliga fall brukar vinden ge avsevärd svalka, men den var som bortblåst om ni ursäktar uttrycket. Tryckande, stekande hetta. Jag kämpade mig igenom nästan hela frukosten, men var tvungen att ge upp. Svetten rann och dunstade lika snabbt.


Planen för söndagen var att möta upp tjejerna nere vid pir 23. Jag hoppades på vindar och att det kalla vattnet skulle kyla av luften något. Men icke. Det var vindstilla där med. Tur att vi fick bord under soltak.


Det ser mycket svalare ut än vad det var.


Drack en svalkande lemonad och åt ceviche på musslor. Supergott!


Mina companeros.

Gick vidare in mot stan för lite shopping innan stängning. Det utbröt en skoshoppartävling mellan mina följeslagare som slutade 4-3 till vinnaren. Jag nöjde mig med ett armband.


Det var ovanligt varmt hela kvällen. Då var värmen dock till mer belåtenhet än tidigare på dagen.


Tillslut var det dags att dra vidare till vårt hemliga näste ner i den mörka grottan där ytterliga kumpaner anslöt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar