torsdag 18 oktober 2012

Onsdagens heldagsutflykt

Igår körde jag ner till Cupertino för att hälsa på en vän som bor där. Trodde morgontrafiken hade lättat när jag började åka, men nej då. Det var fortfarande långa bilköer på motorvägen som körde framåt stötvis och ibland stod still. Tur att jag inte hade bråttom utan kunde gott sitta där i köerna och snigla mig framåt. När det väl släppte var det bara några minuter kvar innan jag skulle svänga av, typiskt!


Väl framme! Så här fin trädgård har de på framsidan. Känns väldigt exotiskt med en stor palm mitt i trädgården!



Det är rätt vanligt att se växter växa i rabatter här som vi räknar till krukväxter hemma i Sverige. På baksidan har de bland annat fuxia, hortensia och pelargon i rabatten och på framsidan en hibiskus.


Det finns även ett clementinträd i trädgården, men clementinerna var inte mogna.


Däremot var grannen citroner mogna och låg som fallna äpplen runt trädet.

Det finns kolibri här. Såg en kolibri som i exakt rätt vinkel (framifrån) hade neonrosa huvud och grön kropp, annars såg den bara mörk ut. Jag var inte beredd med kameran så jag har tyvärr ingen bild på den fina skapelsen.


Lunchade med en skaldjurstallrik. Lite lagom svalt och lätt denna varma dag.


Eftermiddagsfikade med hemmagjorda cupcakes med apelsinsmak. Mumma!

Fick erbjudande att åka på Disney on Ice gratis. Så det tackade vi ja till och packade in oss i bilen för att fara till Oakland och till Oracle arena där showen skulle vara.


Vi hade plats i en privat suit och Mimmi och Musse var värdparet för kvällen.

Det var full fart redan från början. Har inte varit på Disney on Ice förut och blev mäkta imponerade av alla rörelser de kunde göra trots skridskor och is. De kunde promenera och springa så det såg ut som vanligt.


Sen var det en koreografi av bästa sort. Att med små medel visa vad som händer och få till en handling med rådande förutsättningar.


De flesta av all kända Disneyfigurer var med någon gång under showen och på slutet kom alla in och tackade för applåderna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar