söndag 14 oktober 2012

Utflykter med bil


Lördag morgon och vi var uppe tidigt för att komma iväg snabbt. Vi skulle ut och åka bil hela dagen för att lära känna bilen bättre och dessutom passa på att göra lite utflykter. Vi åkte till Half Moon Bay och deras årliga pumpafestival.



Solen sken så vi körde med öppet soltak.




Gick runt och kolla på den lilla stadens knallemarknad, reklamstånd och halloweenutsmyckningar. Även besökare var utsmyckade. Det var VÄLDIGT mycket folk överallt. Vi var ute i god tid på förmiddagen men fick trängas och det blev svårt att ta sig fram när folkmängden bara tilltog.




Det var flera musikuppträdanden och parad.




Vi prövade bland annat kaffe med pumpasmak, men pumpasmaken är inget för oss. Istället prövade vi ett redigt köttaben som vi sett många gå runt och gnaga på. Kändes lite knepigt att para äta kött och då gnaga på ett stort ben. Men men, man tar seden dit man kommer och det har inte undgått oss att kött är en central del i USA.




Ville i alla fall införskaffa en pumpa till balkongen så vi stannade till vid en åkerförsäljning i näreten.




Alla möjliga sorter fanns.




Det var svårt att välja från det stora utbudet, men samtidigt så fick man bra överblick.






Här bär jag mitt nyförvärv :)




Solen strålar var varma denna dag så vi passade på att åka till en strand vi har åkt förbi några gånger utan att förut ha testat den.




Inbjudande hav!




På med shortsen och linne. Här ska benen i alla fall doppas så mycket det går i de lockande vågorna. Jag grämde mig över att jag inte tagit med badkläderna. Jag menar alla har väl badkläder redo i mitten av oktober! (Jag får sluta fastna i tänkandet av att årstider och månader här har väder som Sverige.)




Här låg vi på en strand med picnicfilt och fika och vi var heller inte ensamma. En handfull andra sällskap hade också tagit tillfället i akt att njuta av solen, picnica, surfa, bada i vågor eller annat trevligt som kom för dem här nere på stranden.




Det känns som en oas så långt borta men är bara en knapp timmes bilväg bort.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar