lördag 31 mars 2012

Pysseldag!


Har pysslat idag, hade ett jättebehov av det. Behövde verkligen rensa hjärnan efter hemtentan.
Började med att måla naglarna.


Köpte ett par lampskärmsstommar på Lagerhaus för ett tag sedan som jag tänkt göra något av.
Har skissat lite och funderat men idag kom jag på det. Decoupage!
Äntligen, för det var ett tag sedan.


Rotade fram grejerna och började sortera servetter och kom fram till åtta klatschiga färger.


Särade på servetterna så att bara det yttersta, färgade papperet återstår. 


Började fästa varannan. Använde ett decoupagelim för glas som tål 160´C, så det ska nog klara en lågeffektslampa på 15 watt. Hann med en promenad också så första varvet fick torka ordentligt.


Var så avkopplande att sitta och pyssla med det fina, men svinkalla vädret utanför.
Lyssnade på radion och myste.


Här ser ni resultatet. Mina fina lampskärmar i tulpanform!
De lyser upp det kolsvarta nattmörkret med lite vårkänsla.
Blev så nöjd med resultatet.


Missade Earth our. Typiskt!
Har varit medveten om det hela dagen, men glömde helt bort det när tiden var inne.

2 kommentarer:

  1. Åh, va härliga de är! Du är så duktig tjejen! Jag kanske ska plocka fram mina servetter ikväll nu när jag har blivit inspirerad av ditt pysslande :)

    SvaraRadera
  2. Det är vändans kul när jag kommer igång och har en klar idé om vad jag vill göra. Det här ska jag absolut fortsätta med :)

    SvaraRadera