måndag 5 mars 2012

Söndagens efterrätt

Jag brukar stå för efterrättsgörandet när vi ska till och äta mat här hemma. Det är en uppgift jag själv tar på mig och som jag tycker är rolig att klura på, göra och som dessutom resulterar i något väldigt smaskigt. Jag ser ingen poäng med att göra en efterrätt som inte resulterar i något smaskigt.

Klurigheten ligger i att tänka ut en efterrätt som passar som efterrätt till dagens middag och samtidigt ska pusslas ihop av de ingredienser vi har i alla skrymslen och vrår. Det är en utmaning ibland när man vid första anblicken inte tror att man alls har något hemma. Resultatet blir att jag ibland korsar ingredienser som inte annars skulle falla mig in. Väldigt spännande.


Idag hade vi en hel del ingredienser hemma så det blev en traditionell kladdkaka med vaniljglass. Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar