söndag 1 april 2012

Dedication to my plants


Min fina orkidé har hållt samma blommor i 8 veckor!


Nu är det en som börjar ge sig, men nya knoppar har redan kommit så den växlar bara :)

Idag har varit en shoppingdag, förutom att jag inte hittat det jag sökte och kom jag hem tomhänt. Har alltså inte shoppat i den meningen... Ja, ja vi passade på att handla lite mat i alla fall.

Familjen har varit här också. Fikade och småpratade om ditt och datt och flytt. Har sagt upp lägenheten nu så det kryper allt närmare med avresedagen, känns nära men ändå långt bort. Gick igenom vilka blommor de vill överta eller förvalta tills vidare. Vi får inte ta med några växter överhuvudtaget till USA  :(  Så tråkigt eftersom en del har hängt med ett tag, faktisk större delen av mitt liv! Det är kära gamla vänner det.

En del har en historia som sträcker sig långt tillbaka, somliga har jag fått i present och somliga har jag fått ympat av farmor eller någon kär vän. De växter som varit med längst har fått stått ut med mest efter tiden jag lärt mig mer. Det har varit monsunregn i veckor varvat med svår torka i flera månader, obarmhärtigt starkt solsken eller kyla och drag. Gödning vad är det? Ny blomjord? -Det gör väl inget om rötterna syns. Ja, ni förstår vad tåliga mina växter är och vad de fått stå ut med, de allra äldsta alltså, för jag har lärt mig... lite. :)

PS. Jag har haft 1000 besökare exakt i detta nu!!! Ja, ja, jag vet att en del är skräp, men i alla fall! Trodde inte jag skulle komma upp i den siffran så snabbt. :) OBS! Det är inget aprilskämt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar