fredag 16 mars 2012

bÖcker, guLL och Drömmar




Lunchade med en kompis med bebis idag på stan. Gick i affärer och försvann in bland alla böcker och kom ut med en kasse var :) Lillen fick självklart också några böcker med sig hem. Sedan for vi hem till mig och gullandet med bebis som vuxit så dant från att ha varit ett litet bi.


Ja, här ser ni vad jag gillar :) Fyndade på halva reapriset! Jag gillar böcker och blandningen avslöjar att jag inte direkt är enkelspårig genremässigt. Har en liten dröm om att ha ett bibliotek någon gång i framtiden. Antingen som ett sådant där mysigt litet cafébibliotek där man både kan fika och läsa bok, eller ett stort och murrigt där man får ha stege för att nå till översta hyllan och där stegen går att skjutsa iväg i sidled så den far iväg längs raden av bokhyllor... mmm... Drömmar som en dag kan besannas om jag fortfarande drömmer dem då.

2 kommentarer:

  1. Det var himla trevligt! Här hemma suckades det bara lite över böckerna jag släpade hem, sedan blev han sittandes med en av dem. Rysk författare och jag är förlåten, tydligen.

    T har för övrigt läst om Dennis Delfin, samt använt honom som bitleksak sedan vi kom hem igår.

    Det där med murrigt och stege är mitt riktmärke. Undrar om man kan svinga sig upp på stegen från landgången på något sätt?

    SvaraRadera
  2. Ni får bygga ut en liten avsats från landgången, alt ett par trappsteg neråt, mot vardagsrumssidan så att man därifrån kan komma på stegen. Detta förutsätter naturligtvis att stegen befinner sig i rätt ände, men det går ju lätt att fixa med en linbane-lina :)

    SvaraRadera