onsdag 5 september 2012

Piffad

Idag hade jag egentligen bestämt träff med en vän för att sola, men det var inget vidare väder för det så vi gick till en nagelsalong och piffade upp händer och fötter i stället. Mina naglar har fått ta mycket stryk när vi rivit upp packtejp och packat upp lådor. Det var inte mycket kvar av dem, men manikyristen gjorde ett bra jobb av det som var kvar. Jag tog en fransk, gel-manikyr så nu är naglarna stenhårda.


Fick koncentrera mig när den vita randen skulle bli till.

 Fötterna fick också sig en omgång. Först i varmt bad, sedan massage med varm kräm, sen skrubbande och filande och sist det valda lacket i flera lager.


Att fokusera rätt är inte lätt när jag inte ser vad jag tar kort på :{


Vi var på salongen i två timmar och satt i massagestolar nästan hela tiden, förutom då jag skulle få manikyrgelen. Mycket nöjd!


Efteråt var det lunchdags så vi gick och åt sallad. Så himla gott med lite gorgonzola, nötter och äpple i salladen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar