onsdag 5 september 2012

Ordning och reda

Igår var en sådan där lång dag fylld med tvätt och en massa måsten. Tvättade fem maskiner Det fick räcka även om jag skulle behövt tvätta lika mycket till, men vi har ont om hängutrymme så att tvätten kan torka. Har en torkställning från IKEA som rymmer en hel del men den föll ihop som ett korthus under tyngden, så jag var tvungen att omdirigera tvätten något. Ställningen höll, men nu vet jag att den inte tål hur mycket som helst :)


Till lunch hade jag tänkt steka pannkakor, men eftresom det häromdagen blev väldigt osigt i ghela lägenheten när vi stekte lite så var ju det en jättedum idé när jag har kläder på tork överallt. Så av pannkakssmeten gjorde jag ugnspannkaka. Slängde över en näve torkade frukter och skickade in den i ugnen. När man pratar om ugnstemperaturer har jag lite riktmärken så här i början vid omvandlingen från Celsius till Farenheit. 350F är ungefär 175C, 400F ungefär 200C och 450 F är ungefär 225C. Jag vet att det inte stämmer, men vanligtvis så höftar jag ändå. Ska jag baka med exakta grader får jag kolla upp det mer.


Mumma blev det i alla fall. Serverade med en klick philadelphia, en hög majs och juice.


Sen på kvällen hade jag tid över att få i ordning en kontorshörna till mig och alla viktiga papper. Har varit lite jobbigt att inte haft en plats avsedd för att sköta pappersarbete och förvara dem på ett och samma ställe. Men nu så!



Jag använde en bokhylla som blivit lite över. Har de översta hyllorna till böcker och viktiga papper, en hylla som arbetsplats och en hylla längst ner för stadga.

Får använda lampor från Sverige så länge eftersom vi inte har några andra i sovrummet. Måste tillverka en lampskärm till den bara :)


Pysselhurtsen fick också följa med i flytten. Det är en vanlig Antonius från IKEA som jag sytt ett överddrag åt. Jag tänkte behålla pysselsakerna hemma och i början bara ta med målargrejerna till ateljén. Men jag anar att det kommer åka en del grejer fram och tillbaka.


Kanske i denna sköna väska. Hittad i föräldrarnas förråd. Putsade upp den och den blev så gott som ny.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar