måndag 3 september 2012

En dag med svenskar


Jag har nu bott två månader i San Francisco.
Har hört att det tar ett år att skaffa nya vänner när man flyttar till ett nytt land. Tur för mig att jag kände några här sedan innan och att vi på så sätt utökar vårt kontaktnät gemensamt. Så idag ska jag ut och fika med en svenska som nyligen kommit hit och en amerikanska som jag lärde känna efter ett par veckor via en gemensam vän. Har också redan hunnit vara på födelsedagskalas till en amerikanska och där mötte jag några amerikaner jag redan kände och en massa nya människor som jag fick kontakt med.



I fredags var jag till Svenska kyrkan här i SF.


Träffade några svenska mammor och deras barn, sjöng sånger och åt våfflor. Mumma!


Jag har tydligen gått förbi stället förut utan att veta vad det innehöll :)
Svenska kyrkan delar huset med Norska Sjömannskirken.


Följde med par av mammorna vidare ner till stranden efteråt.


Barnen lekte.



Vi mumsade på matsäck och hade en superskön fredag.


Och nu ska jag kila iväg på eftermiddagsfika!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar