torsdag 5 april 2012

Glad Påsk kära läsare!



Påsken är en skön helg på så sätt att den är kravlös och traditionsfri för min del. Inga paket ska köpas till höger och vänster ingen stress med saker som bara måste hinnas med. Den är så traditionsfri att jag blir osäker på vad jag vill pynta med och den är så kravlös och mitt i terminen att den flera år nästan glömts bort och passerat obemärkt.

Något som däremot är ett säkert kort från år till år är min egenhändigt målade äggkopp. Jag gjorde den vid blott ett par års ålder och minns det som igår hur jag valde färg och försökte applicera den så att det stod mitt namn. Min kära syster kunde skriva sitt namn med fina bokstäver och jag försökte jag med. Resultatet ser ni här:


Det är något av ett naivistiskt verk med lite surrealistiska bokstäver som bildar namnet IDA.
Håller ni inte med?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar