lördag 21 april 2012

Hängmattehäng för Halta-lotta

Igår kväll bar det av till Strandgatantvå och discobowling och middag med härliga vänner. Var nöjd med min bowlingprestation även om jag kom sist :) Efter bara ett par rundor fick jag sån grym kramp och träningsvärk i vänster skinka så jag fick sitta och stretcha den efter varje gång jag spelade. Har inte speciellt ont i högerarmen som man kunnat tro, skinkan tog nog hela smällen. Idag ligger jag och tar igen mig i hängmattan. Så skönt att bara kunna ligga här och vaggas lätt och slippa halta runt som en annan höna.


Har idag fått tips om att man kan se alla avsnitten av Bonderøven, eller "Hundra procent bonde"som programmet heter i SVT, på webben om man går in på det danska tv-bolaget DRs hemsida här. Där finns alla avsnitt ända från mars 2008! I programmet guidas tittaren av bonden Frank som berättar om sitt liv på gården och alla bestyr han tar sig för allt medan gården växer fram. Ett väldigt lärorikt program och eftersom det är originalversionen utan svensk text så får alla vi spetsa öronen som inte är så bra på danska.

2 kommentarer: