tisdag 14 februari 2012

Kaffepaus


Kaffepaus är en stund jag förknippar med bara goda ting. Först doften, när man öppnar burken. Där kan jag stå och sniffa länge men jag får se upp så inte all arom försvinner. Sedan har vi lugnet, att ta sig tid och sitta ner och njuta av en kopp. Sist men inte att förglömma har vi tillbehören, kakorna, bullarna, bakelserna och tårtorna och eventuellt lite skummad varm mjölk i kaffekoppen.


Mjölkkannan hittade jag på senaste julmarkanden i Vadstena. Hade letat efter en väldigt länge och tillslut hittade jag en lagom stor.


Kaffeglasen är dubbelbottnade med luft emellan så det isolerar kaffevärmen och hindrar händer från att brännas på varmt glas. Dessvärre får man se upp så att man inte bränner tungan på det varma kaffet eftersom man av glaset kan luras att tro att det är svalt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar