tisdag 7 februari 2012

Dedikation till alla paket



Ett litet och platt paket ryms perfekt i ett födelsedagskort.


Jag gillar att slå in paket. Hela grejen med överraskningen som göms där inuti och väntar på att bli upptäckt, avslöjad och glädja. Paketinslagningen med att välja rätt omsalgspapper o snöre, hitta listiga lösningar på vikningar och skarvar och se paketet ta form.

Jag gillar att ge bort paket, för att det är så glädjande att se när någon bli glad för att få det. Jag gillar att skicka paket med posten, för att det är så otroligt oväntat.

Detta är min hyllning till alla födelsedagspaket såväl som paket skänkta utan samband med någon födelsedag, bara för att glädja och återglädja. För det är inte bara mottagaren som gläds, utan det är jag som får ge som gläds med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar