fredag 22 mars 2013

Tummen ur och f'bn köer

Nu har jag fått tummen ur och tagit körkort här i Kalifornien! Körde upp idag. Det ironiska är att jag fick köra dit själv på mitt temporära körkort och bra var ju det för då slapp mannen ta ledigt från jobbet.

När jag skrev körteorin några dagar tidigare så fick jag återigen känna på detta trögflytande system de gillar här i USA. Även fast man har en tid bokad så ska man ändå köa sjukt mycket och flera gånger och det är inte säkert de går efter ordningen för det, nejdå både en och två eller kanske rent av sju personer får gå före av anledningar som alla bygger på det misslyckade, trögflytande systemet. (En gubbe himlade med ögonen åt mig och muttrade något om det urbota systemet och jag kunde inte annat än att hålla med.)

När allt köande sedan var avklarat (nästan avklarat, jag glömde de sista två köerna vid själva provet) så var det fotodags till körkortet. Förutom kön till fotograferandet var det rätt smärtfritt, egentligen sjuhelsikes sjukt dråpligt o kul på samma gång för kvinnan som hade hand om fotograferande somnade under denna superkorta process och vaknade med ett ryck när skrivaren var klar. Jag hade svårt att hålla mig för skratt och verkade aningens oseriös när jag fnittrande ställde mig i kön för teoriprovet. Nämnde jag att jag hade en tid bokad? Ja, provet gick av stapeln nästan en timme senare. Och för att få provet rättat var det så äntligen dags att ställa sig i sista kön (där de också släppte före folk). Jag säger då det, dessa f'benade köer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar