torsdag 28 mars 2013

Glad Påsk!!


Här har det blivit påsk.


Både harar och ägg har hittat hit.


Äggen fyllde jag med skåprensargodis. Ett bra sätt att bli av med de mindre goda bitarna som bara ligger och samlar damm i skåpet. Ligger de framme i ett påskägg ser de genast mycket mer aptitliga ut och är mer lättillgängliga att stoppa i munnen. Har jag sagt att de inte är så bra på godis här borta? De är de i alla fall inte och de har inte lösviktsgodis heller så det man köper är färdigt på påse. Därav kan man få med icke önskvärda bitar hem (så därför behövs det rensning i skåpet på dessa bitar).

Allt är nu påskpyntat så gott det går. Dessvärre hittar jag inte mina påskfjädrar. Var sjutton kan de vara? Har letat överallt (tror jag). Är helt övertygad att jag tog med dem i flytten. Resonerade nämligen som så att de är tunna och väldigt platssnåla så det inte skulle bli nåt bekymmer med att stuva dem och ändå få lite påskkänsla när det så är dags. Hmm, de dyker väl upp i sommar eller nåt, när påsken sedan länge är förbi. Nåja.

Glad Påsk till er allesammans!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar