fredag 1 mars 2013

Ida leker

Idag har jag lekt med min nya leksak, en locktång.


Nya leksaken.
Köpte den av födelsedagspengar så vi kan säga att det är en födelsedagspresent. Vad roligt det var och vad bra det blev för att vara första gången.


Först måste vi se på en "före"-bild (helt ostylad). Jo, jag har ju en del lockar i håret redan, men med locktången hoppas jag kunna styla till lockar så som jag vill ha dem istället för hur de alltid är (eller hänger).


Leken kan börja...
Efter att jag lockat en slinga med hår rullar jag in locken igen och fäster den i hårbotten med en hårnål. På så vis stannar den i rullat läge lite längre och jag får chans att spraya de upprullade lockarna på slutet och ha kvar dem så länge tills jag är klädd och redo för frisyrgörat.


Hela håret upprullat. Det är lite risigt på sina håll. Det var en del jobb med att få med allt hår i rullandet. Håret är så långt så det är svårt att hålla reda på, det är liksom överallt även fast jag håller undan resten med klämmor. Snygg frisyr blev det även om jag nu bara är halvvägs...


Så fick jag på mig lite fredagsfestliga kläder och började släppa ut lockarna.


Naglarna jag gjorde igår matchar toppen utomordentligt utan att det var minsta planerat. Fullträff!!


Så var håret klart och "efter"-bilden tagen. Voilà!
Nu väntar helkväll med tjejerna. Första stoppet blir på The Stinking Rose i North Beach.

2 kommentarer:

  1. Vilka läckra lockar på en läcker brud :D
    Får mig att tänka på när jag lockade ditt hår två dar i rad, det var mysiga dagar det.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ååå vilka härliga minnen! Vad mysigt och spännande det var :D Tack än en gång!!

      Radera