tisdag 5 februari 2013

Utstyrsel och kreativitet


Så här ser jag ut idag.


Två flätor som bildar ett diadem.


Ett coolt halsband i läder.


En t-shirt med roligt tryck.


Det är estradpoeten och författaren Bob Hansson som designade trycket för några år sedan till Lager 157:s t-shirt-tema De sju dödssynderna. I hjärtat står det
"Lycka är nog att äga skitmånga grejer"
Så himla kul med den där tveksamheten i mitten av girigheten.


Kjol är alltid roligt, särskilt som man kan vifta, snurra och skutta runt i den. Färgglada strumpbyxor och matchande örhängen bidrar med lite mer färg. Vad mer kan man önska, jo ett par roliga skor på det så blir det bra.

Var kvar i ateljén igår till sena natten så jag försökte ta sovmorgon idag, men nej. Vaknade vid samma tid ändå. Så nu har jag fixat till mig innan jag ska dit igen. Det är lättare att vara kreativ när jag är kreativt klädd. Utstyrseln inspirerar mig väldigt mycket. Kreativitet föder kreativitet...

2 kommentarer: