fredag 8 februari 2013

Kudden

Jag hittade en kudde i en secondhandbutik när jag var på väg till ateljén. Först skulle jag inget ha, men när jag fick syn på kudden så bara Wow! Den måste jag ha. Finfint mönster i fina färger, av siden och med skönaste kuddstoppningen. Oemotståndlig helt enkelt. Ja, vad bra! Den kan jag ha i ateljén på gungstolen jag har där. (Japp, jag har en gungstol där!) Kan nämligen få lite träsmak efter ett tags sittande i den.


Gungstolen med träsmak.

Var bara det lilla problemet...

...det pyttelilla problemet...


Något överdimensionerad!


Jag vände på den och klämde in den bland spjälorna i ryggen. Hjälpte föga. Fortfarande för stor.

Skrattattack följde på det! Vet inte vad jag hade trott, att gungstolen växt under natten? Att eftersom min bak får plats på stolen så borde kudden också fått det? Jag kunde ju ha testat det sistnämnda redan i butiken genom att sätta mig på kudden. Nu får den vara färgklick istället och eventuellt en golvkudde om det skulle behövas. Jag har ju en stol med stoppning att sitta på också så jag sitter inte i sjön för det ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar