lördag 10 november 2012

Aloha!!

I'm back on track. Eller egentligen har jag hamnat på ett helt nytt men planerat spår. För en vecka sedan blev jag helt oförberett sjuk (som man oftast blir). Dessvärre hade jag inte tagit med det alls i beräkningen utan trodde att jag skulle kunna hålla i gång hela tiden vi hade gäster. Tur att de är självgående! De fick alltså utforska stan på egen hand när jag låg hemma och var sjuk. Blev däckad i en vecka, men orkade vinka av dem i entrén när det så blev dags för deras hemfärd. Hann i alla fall med lite kvalitetstid dessförinnan.

Nu är jag då tillbaka på fötter, uppe och går och lite till. Jag har alltså piggnat till avsevärt. Sanningen är att jag fick ta mig i kragen riktigt ordentligt för att orka och bli frisk lite tidigare än kroppen ville. För har jag roliga planer så vill jag gärna genomföra dem, särskilt eftersom jag redan slopat ett cocktailparty och sex dagar med mamma och syster. Biljetterna var redan bokade, tiden knapp och jag försökte få hjärncellerna att få ihop en packlistan och musklerna att orka tvätta hela gårdagen. Idag kom belöningen. Nu ligger jag på hotellrummet och ska strax gå ner till beachen och bäst av allt är att jag har sjutton nätter och arton dagar i Hawaii tillsammans med mannen i mitt liv!

1 kommentar:

  1. Hej Kusin!

    Var ett tag sedan jag var inne sist och vips hade jag massa av spännande inlägg och mysa ner mig ner i höstmörkret här hemma! =) Toppen!

    Hoppas att du mår bättre nu och att ni får underbara dagar på Hawai och stort Grattis på 1-årsdagen, som är idag =) Hurra!

    Hälsa! //Hälsningar från Therese

    SvaraRadera