torsdag 30 augusti 2012

Bättre lycka

Rätt saker kom igår, äntligen! Hela lägenheten blev belamrad med stora paket och kartonger. Jag och mannen började packa upp med en gång och få in det i befintliga skåp och förvaringsutrymmen så att vi fick plats för mera paket och kartonger. Det blev lite huller om buller, men vi tyckte det var bra att få undan allt så kan vi sortera bättre senare. Checkade av alla lådor på listan så allt kom med. Vi arbetade hela dagen och kvällen. Kom på att det kunde vara bra att få i ordning sängen. Samlade ihop lite sänglinnen och gick ner för att tvätta i tvättstugan. Fick köpa mig ett tvättkort och ladda med pengar som jag sedan kunde stoppa in i tvättmaskinen och starta ett program. Kom på att vi behövde få fram kuddar och täcken också. Vore bra om de hann vädras innan. Jag menar täcken som varit instängda i en container två månader där det ibland blir 60 grader varmt känns inte sådär jättemysigt att gosa in sig. Trodde jag hade kollat i alla lådor, men näe. Kollade en gång till i alla lådor som fortfarande var ouppackade, nope. Mannen fick kolla (om jag hade missat nåt). Nej då, inte där. Kollade checklistan. De borde vara med. Tillslut fann vi täcken och kuddar. I farten hade de åkt upp på en hylla och blivit osynliga för oss. Bäddade rent, hoppade in i duschen (och invigde nya duschdraperiet) och kröp utmattade ner i sängen.

Inga bilder än tyvärr, de kommer när jag hittat datorn :)

2 kommentarer:

  1. Hello! Nu har jag hittat tillbaka till din blogg, ska titta in här oftare. Hoppas ni har det bra för det har jag! /Tröjan

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hello o Välkommen! Härligt att höra att du har det bra. Nu när vi har fått våra grejer känns det äntligen som att vi bor här :) /Bästis

      Radera