tisdag 26 juni 2012

27 juni 2012 en mycket speciell dag!

Puh! Allt har gått bra till slut med flyttpackningen. Containern är lastad och ivägskickad. Ajöss med de sakerna på ett tag. Det kan dröja upp till två månader innan jag ser dem igen.

Imorgon är det en speciell dag. Vi flyger och i och med det flyttar vi utomlands. Så spännande! Men det är inte det enda speciella, för imorgon fyller min familjs katt hela 12 människoår! För tolv år sedan föddes han i min säng, längs med mitt lår under täcket i tidiga ottan. Jag vaknade av att den blivande mamman kröp längs med mitt ben under täcket. Hon som aldrig varit i sängen annars! Hon bökade runt där ett tag. Jag låg blixt stilla. Sedan skulle hon kliva över mitt huvud och då hade hon en nyfödd kattunge bärandes i munnen. Tre till blev det. Vilken magisk upplevelse och vad utvald jag kände mig. Vi hade nämligen hört att det var vanligt att katter går och gömmer sig när de ska föda. Grattis på den tolfte födelsedagen Tarzan!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar