måndag 25 juni 2012

Återhämtning o kaos

Idag är det dan före dan före flyttaredan!!

Det var skönt att vara i skärgården några dagar. Det var soligt och fint så jag passade på att bada även om havet inte var varmare än 14 grader. Men eftersom det är havet så kan jag offra mig :)

Hann också med att läsa Sju timmar till midnatt och Dödsdömda. Den första snålade inte på hemskheterna som kan vara inblandade när ondsinta trollkarlar och häxor är i farten. Den andra boken var konkret och gottade sig inte för mycket i de mest otäcka händelserna. På det hela taget bra läsupplevelser.

Annars har dagarna också involverat en hel del flyttstrul från flyttkoordinatorns sida. Helt plötsligt visste vi inte om vi skulle komma iväg denna vecka alls! Och värre var; vad skulle vi göra av alla grejer om inte flyttfirman kunde komma denna veckan? Lägenheten har vi inte kvar efter lördag. Eftersom detta var organisatörens fel från början till slut och de har som uppgift att koordinera allt så fick de ta och fixa fram en lösning. Så i morse kom ett glatt gäng från Irland för att flyttpacka hos oss :) Hallå Irland!! Fanns det ingen i Sverige (eller något annat nordiskt land) som kunde ta det? Ja,ja nu blev det packat i varje fall och lastas på container i morgon.

Idag har jag äntligen hittat en Svensk bordlagda i trä. Jo, jag har hittat flera förut men stängerna har varit allt annat än raka. Jag såg ut den som var rakast och hade färgen på rätt ställen. Något man annars kan tycka självklart av en flaggsng i trä! Nu har jag i alla fall med mig en svensk flagga.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar