söndag 7 juli 2013

Hur ofta äter du havregrynspannkakor?


Är det nåt jag missat? Jag har aldrig hört talas om svenska pannkakor gjorda på havregryn. Är det någon som känner till det och kan berätta mer om det så gör det gärna i kommentarsfältet. Jag tänker bara på gammal havregrynsgröt som blivit stekt dagen efter i det forna Sverige. Om det är det de menar så skulle jag inte kalla det svenska pannkakor. Annars kan jag tänka mig att de känner till att många svenskar äter nyttig frukost på havregryn och att de då har korsat ihop det med de amerikanska pannkakorna för att göra dem lite nyttigare. Om man vill ha svensk stil på pannkaka när man beställer det här i SF så är det crêpe det ska vara. Allt som heter något med svenskt blir jag besviken på och får tänka att det är deras tolkning och inte det faktiskt svenska. Det är ofattbart ofta jag hittar produkter som säljs med märkningen "svenskt" på, så lite kul är det i alla fall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar