fredag 19 juli 2013

Den lilla men ack så kladdiga fadäsen


Prövar ett nytt tvättmedel idag.

Det hände en liten fadäs igår. När jag var på väg till tvättstugan tappade jag greppet om tvättmedelsförpackningen så den flög ner på golvet och sprack. Det flytande tvättmedlet var inte längre kvar i plastflaskan. Hela köket var indränkt i tvättmedel. Tur i oturen att jag tänkte efter före och började torka upp allt med torrt hushållspapper innan jag tog det sista med våt trasa. Annars kunde det ha blivit ett fasligt skumparty.



Så idag tänkte jag då tvätta min tvätt. De hade inte det vanliga tvättmedlet på affären så jag prövar ett annat alternativ istället. Jag brukar köpa det miljövänliga o parfymfria alternativet så det är inte nytt. Det nya är förpackningen som inte är i plast utan återvunnen kartong som går att kompostera! "Go Miljön! Go Miljön!" Säger min inre röst och jag gör segerdans framför hyllan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar