fredag 11 maj 2012

En spännande kväll

Är bortbjudna i kväll och det enda vi fått veta är att vi ska vara festligt klädda och bli hämtad kl 17. Det är så spännande!! Vi har också fått ett uppdrag; att skaffa en bröllopspresent.

En bröllopspresent!!

Här går ju tankarna igång, men de som bjudit in är redan gifta. Annars hade jag nog trott att det skulle bli av idag. Men vem vet...

Det här med bröllopspresenten. Vem är den till?? Vad ska det vara för fyndig present (och inte för dyr)? Vi har fått en skum beskrivning på mottagarna och den stämmer INTE med de som bjudit. Slutsats; presenten är till ett annat par, men vilka??

Jag tänkte som så att den ska bestå av flera saker, som var och en är en påminnelse om deras(?) kärlek och lite råd på vägen. Jag tänkte mig något som i ord kan beskrivas som;

Somna aldrig osams

Lagerhaus - Örngott

En bra regel som är sund att följa. Somnar man i uppror finns risken att man inte sover så bra, vilket i sin tur kan leda till försämrad hälsa.


Påminn varandra om varför just de vill vara tillsammans

`Tändstickor i ask som det står Perfect Match på´

Tycker det är fyndigt och med en fin ask kan den gått ligga framme och påminna varje dag :)


Kompromissa och hantera konflikter tillsammans

Lagerhaus - Timer

En timer kan vara bra vid konflikthantering; "nu får jag x tid på mig att förklara sedan är det din tur" eller som en starter för att snabbt komma på något kul att göra tillsammans. Sedan kan man ju alltid använda den när man bakar sin favoritkaka tillsammans :)

Ta hand om varandra

Lagerhaus - Fotskrubb

Vet ju inte om personerna har ett badkar, men ett fotbad kan man alltid få till. Men det viktigaste är ändå budskapet.


Glöm inte bort att ha roligt

Lagerhaus - Såpbubblor

Vem gillar att ha tråkigt egentligen? Lite såpbubblor kan lätta upp stämningen och denna lilla flaska som är ca 5 cm går lätt att stoppa i fickan och ta med sig ut på utflykt och spännande upptåg!


Jag hoppas det blir en bra present. Vad gör man när man inte vet så mycket om mottagaren plus att vi bara hade en dag på oss!!

Snart är det dags!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar