tisdag 15 maj 2012

En glad överraskning

Sådan himla tur att jag är vaksam när jag rensar bland gamla papper. Hittade 1000 spänn i en hög som jag tänkte slänga. Jisses vilken tur att jag inte hann slänga den! Ett vitt kuvert i en hög med vita papper syns inte så lätt.

Har en benägenhet att lägga pengar i kuvert och sedan hamnar de lite varstans och dyker upp som en glad överraskning. Mestadels samlar jag pengarna på ett ställe. Ja, jag är en lite moderna variant av en mormor med pengarna i madrassen. Nog för att jag använder bank, men jag gillar att ha lite pengar hemma i alla valörer. Måste komma ihåg att växla in alla valörer när de nya sedlarna ska tas i bruk.

Bild lånad från resume.se

De nya sedlarnas design är av Göran Österlund och beräknas tas i bruk hösten 2015 så jag har ändå god tid på mig att växla.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar