torsdag 31 oktober 2013

Happy Halloween från San Francisco


Dagen till ära har jag bakat avhuggna fingrar i mördeg och med en nagel av skållad, halv mandel. Tips och idé kommer från systrarna Boije i Norpan som just nu smaskar på deras egna verk denna spöklika afton. En helt strålande idé och sjukt creepy!!

Och eftersom vi är lite efter här borta i staterna vad gäller tiden så har jag bara kommit till stadiet bakning till kvällens party. Men så bra det börjar när ett sådant här passande recept dyker upp redan på morgonen. Bland det mest irriterande som finns är när man får ett recept el dyl i handen dagen efter det stora eventet. Ibland är det helt enkelt bra att ligga lite efter ;)

Så lite Halloweenhälsningar från SF!
HAPPY HALLOWEEN


Ett av mina favorithus i staden brukar slå på stort vad gäller storlek och placering av dekor till Halloween och inte gör de mig besviken. Förra året hade de en stor svart spindel (aningen större än årets pumpa) som kröp fram över taknocken och sedan ett gigantiskt spindelnät över entrén och halva väggen, desvärre syntes de bara på dagen.


Många är de som karvar pumpor till lyktor. Finns alla möjliga varianter och de syns bäst kvällstid när vi går kvällspromenad genom stan. Karvade ingen själv i år, det räckte med förra året. Lukten eller rättare sagt odören som sprider sig när man karvar i pumpa är bland de äckligaste lukter jag vet. Kväljningar är ingenting i sammanhanget.


Andra satsar på begreppet Haunted House och roar eller skrämmer med sina förslag. Jag blir road av att bli skrämd så från mig får de tummen upp.


I affärerna är det pyntat sedan länge och en av mina favoiter är den krumma gubben på Walgreens. han fyller verkligen sin funktion. Första mötet med honom var att jag nästan backade in i honom vänden mig om och hoppade till,  för först trodde jag verkligen att han var verklig. Jag bara älskar sådana skrämselöverraskningar.


Den absoluta favoriten är skyltningen i en bokaffär i Japantown. Helt chill liggar hen där och läser bok och det har hen gjort sen vi vet inte när...

HAPPY HALLOWEEN

2 kommentarer:

  1. Måste vara många sidor i dessa böcker med tanke på att det tar en livstid att komma igenom dom!? Välbevarade böcker! Fingrarna i Norpan smakade mycket bra :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. HAHAHAHA Ofantligt många sidor. Eller så läser hen också allt mellan raderna med. Eller kanske bara gillar boken och kör den på repeat, vad vet jag. Intresserad är hen i alla fall, väldigt länge.,.. :)

      Radera