fredag 12 april 2013

Tipset


Fick dessa av min kära vän Emmah i present med posten när jag fyllde. De är otroligt bra och jag har använt dem mycket. Minislickepotten och miniskopan visste jag inte att jag saknade innan. De kommer åt där stora slickepotten eller skeden inte har fungerat optimalt.

Här i hushållet "vispar" vi grädde genom att skaka den i en glasburk, det har vi gjort sedan flera år tillbaka. Det hela började med en trasig elvisp. Det man behöver är en glasburk med tättslutande lock och max 1/3 grädde däri. Sedan är det bara att skaka. (Ypperligt för den som behöver träna lite armmuskler.) Dessutom är denna "visp" gratis, förbrukar ingen el och ger ingen extra disk, den är även praktisk att ta med och vispa på plats. När så grädden är klar är slickepottskopan perfekt att använda. Jag får ut all grädde :)

2 kommentarer: