fredag 12 april 2013

Den kryptiska texten


Vi var på en sportaffär ikväll o kollade på ståuppkomik. Det var blandat utbud, några var riktigt kul.

Efteråt gick vi omkring i butiken o kollade in vad de hade till salu.


Denna grej i sig är lite speciell.

Men!

Det bästa av allt var prislappen.


Varför står mitt namn på denna??

Är priset en bluff och det egentliga värdet är oändligt som mig?
Eller
Är Ida värd endast $8.00?
Eller
Heter just denna lilla sak Ida?
Eller
Heter tillverkaren Ida?
Eller
Heter affärsbiträdet Ida som skrev ut prislappen?

Jag kan bara summera det som att lappen stämmer hyfsat bra in på mig:
Namn: Ida
Värde: oändligt (tecken: en liggande åtta)
Size: One Size (precis så, jag finns i en storlek, den storleken jag är förtillfället)
WHITE: (No comment) (Fast jobbar på lite solbrun)
Foam Roller: Jag är mjuk och rullar bra, vad mer kan jag säga.
20-0615 5949001: Kanske ett framtida telefonnummer, kanske en kryptisk kod och den som knäcker den har chans att vinna en glass, eller så är det ett meddelande från yttre rymden med budskapet att jag kommer vinna stora summor på lotto om jag satsar på 20.

Nja, inte helt tokigt att få ett så spännande meddelande adresserat till sig på en prislapp i en sportaffär.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar