tisdag 3 december 2013

Julstämningens vara eller icke vara

Idag har jag tvättdag, precis som familjen Svenneson i årets radiojulkalender. December månad kom väldigt plötsligt för min del. PangBom och det var första advent. Hann knappt komma innanför dörren efter solsemsestern, bokstavligt talat. Det är mycket som ska hinnas med denna månad. Om två veckor åker jag hem till Sverige vilket innebär en hel del förberedelser innan dess. Packningen ska förberedas, denna gång med vinterkläder. Det blir nog inte lätt för vinterkläder tenderar att ta en väldig plats och jag hade stora problem att hålla mig under 23 kg gränsen på förra Sverige-trippen och då var det sommarpackning med sandaler och lätta kläder...

I år har jag svårt att komma in i julstämningen. Bestämde mig för att inte julpynta hemmet eftersom jag ändå åker till Sverige snart och inte kommer tillbaka förrän i Januari. Har bara plockat ihop en adventsljusstake av gamla stumpar och köpt en kalender med 24 luckor. Låter rätt deprimerande i mina öron, men tror det kommer fixa sig bra när jag kommer hem till mor och far. Annars tittar jag på julkalender på SVT-Play och lyssnar på radiojulkalendern på SRPlay, så det är ok.

Ok, det lät väldigt deprimerande så jag tog i alla fall fram mina två favorittomtar och ställde dem på en bricka. Dekorativt och kan också flyttas på väldigt lätt, vart än man nu vill ha lite julstämning.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar