onsdag 7 augusti 2013

Korsord i ny tappning


Idag hittade jag en amerikansk korsordsbok för första gången - drygt ett år sedan jag kom hit. Jag trodde ärligt talat att det inte fanns några eftersom jag aldrig tidigare sett skymten av dem. Mina svenska korsordstidningar som jag skaffade under min senaste Sverigevistelse tryter verkligen. Jag gillar att lösa korsord och har gjort sedan jag var liten och var hos farmor, mästarinnan på korsord. Klurerier och grubblerier samtidigt som jag lär mig nya saker och ser resultat (=fyller ett korsord) gör att jag tycker det är så kul att fortsätta.

Detta ska ju vara Easy Going enligt första sidan, alltså rätt lättlöst, men jag får nog något att bita i eftersom det verkar innehålla en hel del ord och syftningar jag inte har en aning om vad de menar. Det blir nog lite av en kulturkrock, men oj vad jag kommer lära mig saker ;)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar